Behandeling van littekens en brandwonden

Wil heeft grote ervaring verworven in het behandelen van littekens, zowel afkomstig van een ongeval, operatie als van een verbranding (t/m 3e graads). Het gaat hier zowel om het verbeteren van de littekenstructuur als om de gevolgen ervan op het dagelijks functioneren.

Voortdurend worden mensen met littekens herinnerd aan de oorzaak ervan, vaak door het uiterlijk, meestal door de hinder die ervan uitgaat. Door de behandeling met endermologie (LPG), in combinatie met fysiotherapie, wordt het uiterlijk van het litteken niet alleen verbeterd, maar verbetert de functie van het getroffen gebied ook aanzienlijk. Zo zal een litteken in de nek/hals vaak bewegingsbeperkingen opleveren bij het draaien van het hoofd. Een litteken in de rug kan beperkingen geven bij het zitten en bukken. Met behulp van de pijnloze behandeling endermologie zullen hier verrassende verbeteringen in komen.

Indicatiegebieden voor endermologie zijn:

• Littekens die hinder blijven geven
  • Littekens die verkleefd zijn met onderlaag
  • Slecht/traag genezende littekens
  • Alle functieproblemen die een gevolg zijn van één of meerdere littekens
  • Brandwonden van 2e en 3e graad, met beperkingen in functie van mimiek, en/of bewegen
  • Huidtransplantaties en de gevolgen
  • Oedeem en lymfeproblemen
  • Polineuropathie
  • Fibrosering (verdikte, niet goed doorbloede huid), m.n. bij langdurig prikken in een bepaald gebied bij diabetes. Daarbij heeft de patiënt last van onvoldoende opname van de insuline
  • Pijnlijk bindweefsel, bijvoorbeeld bij fibromyalgie, of andere vormen van weke-delenreuma

De behandelingen worden door alle verzekeraars volledig vergoed.

Littekenbehandelingen

Deze foto laat zien hoe een behandeling van ernstige brandwonden eruit ziet. Een behandelwijze, waarvan Wil aan de wieg stond in 2008, en waarmee hij veel patiënten naar grote tevredenheid kan helpen.

littekenbehandeling fysiotherapie